Qliro och Automatisera Mera ingår i partnerskap

 

Genom samarbetet erbjuds nu kopplingar mellan Qliro och Fortnox, Visma Admin och Visma eEkonomi.  Automatisera Mera's integrationsplattform gör det nu enkelt och kostnadseffektivt för ehandlare att synka information mellan Qliro's system till affärssystemet och vi ser fram emot ett gött samarbete och många sparade arbetstimmar för våra gemensamma kunder. Vi börjar med att lämna över ordet till Karishma Khan Product Owner Merchant Experience@ Qliro.

 

Vad är Qliro's vision och mission?
I Qliro drivs vi av en enkel men kraftfull målsättning: att göra betalningar så säker och smidigt som möjligt eftersom det påverkar köpupplevelsen samtidigt som den ökar konverteringen hos handlaren. Varför ska handlare välja Qliro, vad utmärker Qliro som leverantör? Som vi har nämnt så är en säker och smidig betallösning det centrala för oss. Vår kassa och app är utformade med modern design och intuitiv användarupplevelse i åtanke, vilket gör det enkelt för kunder att genomföra och betala sina köp.En av våra styrkor är vår prisbelönta kundsupport, som alltid finns tillgänglig för att hjälpa både handlare och kunder. Dessutom har vi utvecklat innovativa funktioner som möjliggör upsell; kunder kan enkelt lägga till produkter i sin kundvagn även efter att den ursprungliga transaktionen har slutförts. Detta bidrar till en signifikant ökning av handlarens ordervärde.
Vi är inte bara en leverantör; vi är en partner som växer tillsammans med våra kunders verksamhet. Vi förstår vikten av lokal närvaro och skräddarsyr därför vår tjänst genom att integrera lokala betalmetoder, vilket gör oss till en pålitlig partner över hela Europa. Vår kassa har en av marknadens högsta konverteringsfrekvenser, och vi arbetar ständigt med att optimera den. Kort sagt, vi ser till att möta handlarens alla behov och stödja dem i varje steg av deras tillväxtresa.

Hur kan Qliro hjälpa handlaren med ett smidigare betalflöde?
Genom att fokusera på hela kundresan, från den initiala inloggningen till post-purchase upplevelsen. Vi börjar redan med smidig kundidentifiering samt förpopulering av data vilket gör att fler kunder avslutar deras köp. Vi erbjuder populära betalningsalternativ för att möte kundernas preferenser och möjliggör geografisk expansion för våra handlare. Vi har en teknisk stabil Checkout med 99,99% upptid och hög prestanda som klarar höga volymer. Vi har en flexibel kassalösning där handlaren kan anpassa färg och former på olika element i kassan och välja vilken ordning fraktalternativen ska presenteras. Eftersköpupplevelsen är minst lika viktig för oss som köpupplevelsen. Efter att köpet har genomförts fortsätter vi att engagera kunden genom digitaliserad och smart kommunikation. Vår app är väldig enkel med fokus på betalningen, vad som ska betalas och när. För handlaren erbjuder vi vår portal för order management och finansell data. För att underlätta bokföringen har vi börjat samarbetet med Automatisera mera.

Hur har ni upplevt samarbetet med Automatisera Mera teamet hittills?
Vårt samarbete med Automatisera Mera har varit oerhört positivt och effektivt. Teamet är professionellt och välkänt bland våra gemensamma kunder, vilket underlättar integrationsprocessen och skapar en smidig användarupplevelse. Automatisera Mera's onboarding är intuitiva och enkelt, vilket är i linje med de höga standarder vi själva strävar efter. Sammantaget har samarbetet varit givande för både oss och våra kunder och vi ser fram emot att fortsätta bygga på denna framgångsrika relation.

Vi på Automatisera Mera instämmer om just hur bra samarbetet har varit hittills. Vi har mångårig erfarenhet av att integrera med betalväxelleverantörer och Qliro's team sticker verkligen ut i hur drivna och engagerade dom är i att ge kunden bästa möjliga upplevelse och support. Kommunikationen med Qliro's team har varit supereffektiv och vi får svar på frågor blixtsnabbt, vilket har bidragit till hur snabbt själva systemutvecklingen har varit. Kopplingarna finns idag tillgängliga i 3 olika varianter och är byggda med olika behov i åtanke. I nedan flödesschema beskrivs affärslogiken och flödet mellan Qliro, Automatisera Mera och affärssystemet så att ni kan välja den lösning som passar ert behov bäst. Väl mött!

 

 

 

 

 

 

 

Share:

Liknande blogginlägg

Inga kommentarer

Lämna en kommentar